V tomto období
sa mi spojili tri slovanské elementy ktoré nejakým spôsobom zažívam a skúsim
ich tu prepojiť: dejiny Slovanov, ľudová svadba a moja dcéra Slavena.
Jednak čítam
už tretiu knihu v poradí o alternatívnych dejinách Slovanov/Slovänov, ktoré sa
značne odlišujú od udalostí prezentovaných tradičnou históriou (teda po
slovensky dejepisom) základných a stredných škôl.
Niektoré
teórie mi pripadajú značne pritiahnuté za vlasy: Podľa Oskára Cvengrosha všetky
kmene nazývané germánske sú v skutočnosti slovanské. Podľa Jozefa Pachera má celý
svet spoločných neolitických slovanských predkov, no a podľa Blaženy Ovsenej
(nevymýšľam si, skutočne sa tak volá) je dvojkríž v slovenskom štátnom znaku v
skutočnosti stromom života.
Nevravím, že
tomu všetkému slepo verím, no každopádne prestávam veriť, že sa starí
Slovania/Sloväni zjavili v Európe až v 5.-6.storočí počas veškého sťahovania
národov ako tvrdia učebnice. Nie je možné, aby sa za tak krátky čas presunulo
tak veľa ľudí a usadilo sa na miestach, kde už zrejme niekto žil a ešte si
nejakým spôsobom na ceste dopestovať obživu pre tisícky mužov, žien a detí...a
potom sa ešte rozšíriť na takom veľkom území, na akom v súčasnosti slovania
žijú. Niečo tu nesedí....Nehovoriac o téme tzv. Veľkej Tartárie, ktorá je na
mnohých starých mapách, ale potom akosi zázračne zmizla a na hodine dejepisu
nám o nej jakživ nepovedali. Tiež nám v škole nepovedali nič ani o takých významných pamiatkach,
aké na Slovensku sú, ako napríklad Archeopark
Zámeček, označovaný za Slovenskú Tróju (!!!), s nálezom tzv.
Hradeckej Venuše z doby kamennej, kde nie je vidno okrem zopár
úbohých informačných tabúľ takmer nič, alebo rondely staršie ako egyptské pyramídy a
staršie ako Stonehenge. Kým Stonehenge ročne navštívia tisícky turistov, na Slovensku sa cez rondely stavajú diaľnice.
Čím som
staršia, tým viacej mám pocit, že nič nie je tak ako nám to hovoria: ani
náboženstvo, ani história, ani peniaze a finančný systém, ani zdravie a
stravovanie, ani vzdelávanie...prestávam prijímať veci hotové ako mi ich
podsúvajú a hľadám "vlastnú" pravdu v mnohých oblastiach.
V
auguste som bola na svadbe, ktorá bola značne odlišná od
načačkaných svadieb v drahých reštauráciách: pred úradníkom
matriky stála nevesta v poslednom štádiu tehotenstva, dve ďalšie
deti sa zúčastňovali obradu rodičov- prvá odchýlka od
tradičného "kresťanského" myslenia. Nevesta nemala
šušťavé šaty za niekoľko stovák eur, ani ženích oblek. Obaja
mali plátené bledé šaty ozdobené stužkami s ľudovými motívmi.
Obe
deti (a neskôr tretiu Slavenu)porodila nevesta doma. Deti nie sú
očkované a sú v domácom vzdelávaní(ďalšie odchýlky od
normy). Pre tých, ktoré si myslia, že tak budú zaostávať za
tými, čo chodia do "normálnej" školy podotýkam, že
šesťročná Johanka, ktorá ešte len začne "chodiť do
školy" doma, už vie čítať a písať a sama si ušila šaty deň pred sobášom svojich rodičov.
Po
sobáši sme teda nešli do nóbl reštaurácie s dvadsiatimi chodmi,
ale sme boli na záhradnej oslave: v sade pod stromami, rodinky s
deťmi a ostatní svadobní hostia piknikovali na dekách. Jedlo sme
pripravili spolu, každý niečo doniesol, nechýbalo nič.
Na
ohni sa v kotlíku varil guláš z barana, ktorý peržil svoj život
v tom samom sade.Ešte by som mohla uviesť mnoho príkladov návratu
k "zdravému rozumu", návrate k
prirodzenosti-prírodnosti-prírode, návrate k vnímaniu vecí tak,
ako sú, a nie tak, ako sa nám to niekto snaží nahovoriť,
podsúvajúc nám falošné myšlienky a vytvárajúc v nás falošné
potreby,
ktorými nás odďaľujú od našej skutočnej podstaty v mene mamony,
zisku a rôznych kapitalistických, patriarchálnych a
monoteistických názorov na život.
Dnes sa narodila moja dcéra Slavena. No nenarodila sa mne, ale mojej najlepšej priateľke, s ktorou sa poznáme už 25 rokov! a považujem ju tak priam za svoju sestru. No a dcéra je moja ako krstná dcéra.
Pochválila
som sa dobrou správou narodenia krstnej dcéry známym v Galícii:
väčšina reakcií spočíva v blahoželaní a následnej poznámke
(samozrejme dobromyseľnej), že si mám pripraviť peňaženku. Byť
krstným otcom/krstnou mamou v Galícii znamená predovšetkým
zahŕňať krstňa peňažnými a vecnými darmi pri príležitosti
rôznych sviatkov -ako sú narodeniny, Vianoce, no najmä na Veľkú
noc.
Pre
mňa však, a v tom sa myslím zhodneme so mojou
priateľkou/sestrou/biomatkou krstňaťa, je to skôr morálny
záväzok v tradičnom duchu.No podotýkam, že ani jedna z nás
nechodí do kostola a nemáme nič spoločné s katolíckou, ani
nijakou inou cirkvou.
Pre
mňa to znamená svätý sľub, že sa budem po celý život usilovať
o dobro a šťastie svojho krstňaťa- a v prípade, že sa jeho
rodičom niečo stane, beriem na seba záväzok postarať sa oň.
Kedykoľvek, akokoľvek.
Som
vďačná, že do mojej rodiny pribudol ďalší člen, ďalší
spolupútnik životom, ktorému môžem niečo odovzdať, a od
ktorého sa môžem mnohému naučiť. Som
vďačná svojej sestre, že prostredníctvom nej môžem mať deti,
keď som sa neodhodlala mať vlastné. Mám radosť z tej
zodpovednosti, ku ktorej ma tento vzťah zaväzuje. Chcem byť tou
oporou, istotou v prípade "čo keby", čo sa dúfajme
nikdy neprihodí. Mám radosť z toho, že je na svete ďalší
človek, s ktorým si môžeme byť blízke.
Vitaj
Slavenka!
No hay comentarios:
Publicar un comentario